slide
slide
slide
slide
slide
slide

Základní umělecká škola Brno, Vranovská

Ve výtvarném oboru preferujeme vyvážené používání různých výtvarných disciplín. V procesu uměleckého osvojování a uchopení světa dochází k rozvoji specifického cítění, vnímání, tvořivosti, citlivosti k sobě samému i ke svému okolí. Nejde tedy pouze o zdokonalování řemeslných dovedností, ale především i o rozvoj výtvarného myšlení. Je třeba hledat a nalézat nové cesty, inspiraci v různých odvětvích, tak aby docházelo k propojení umění a života, tak aby tvorba reflektovala potřeby současného člověka.

Ve výtvarném oboru uplatňujeme principy projektového vyučování a tematických řad. Žáci jsou vedeni jak k samostatnosti, tak k experimentu. Učíme se příkladem, navštěvujeme pravidelně galerie a vedeme děti, tak aby si k těmto institucím (moderním svatostánkům umění) našli svoji cestu, kterou doufáme, budou přenášet též na své okolí.

Nebyly nalezeny žádné obrázky

Výtvarná tvorba má na lidské jedince pozitivní vliv. Ve výuce klademe velký důraz na rozvoj tvořivosti, zrakové paměti, spontaneity, sociálních dovedností, soustředěnosti, citlivosti i intuice. Nesmíme ani opomenout vliv tvorby na osobnost jedince, její terapeutické účinky a schopnost katarze.

V tvořivých aktivitách dochází k rozvoji neverbálního vyjadřování prostřednictvím plochy, linie, bodu, prostoru, tvaru, obrysu, barvy apod. Žáci jsou podporování i ve verbálních schopnostech. Je třeba vědět, proč dělají věci, tak jak je dělají. Postupně se učí obhájit si slovně jak svůj výtvarný názor, tak i názor filozofický, který jemu předchází. Je důležité odpovídat a ještě důležitější se ptát.

Nechceme jen vychovávat člověka, který je aktivně tvůrčí, ale i jedince vnímavého ke krásnu. Vyspělost společnosti se dá posuzovat i z hlediska přístupu ke kultuře. Pojďme společně přístup ke kultuře prohloubit a zlepšit!

Máte zájem o studium? Podejte si přihlášku, je to snadné! 

Přijímací řízení do výtvarného oboru pro školní rok 2022/2023 je 3.6.2022 v čase 14 - 16 hodin.

Obsah výuky:

kresba:

jako základ výtvarného myšlení a nejrychlejší a nejpřirozenější prostředek vyjádření.
Žáci se seznamují s kresbou různými materiály: tužka, tuš, úhel přírodní a umělý, rudka…

malba:

žáci si vyzkouší různé malířské techniky jako: akvarel, temperu, malbu suchými a mastnými křídami a možné kombinování technik.
Dále je kladen důraz na vysvětlení barevné kompozice a malířského rukopisu.

keramika:

vytváření keramické nádoby, kachle a různých objektů. Vysvětlení dekorativní funkce keramiky.
Použití glasury k dotvoření a zdůraznění keramického výrobku.

grafika:

jako rozvoj grafického myšlení vycházejícího z kresby. Žáci se seznámí s technikou monotypu, linorytu, tisku z koláže, suchou jehlou a starší žáci i s leptem.

dekorativní činnost:

technika koláže, malba na sklo, návrhy potisků.