logo.png

Základní umělecká škola Brno, Vranovská

Výtvarný obor

vytvarny.JPG   Ve výtvarném oboru preferujeme vyvážené používání různých výtvarných disciplín. V procesu uměleckého osvojování a uchopení světa dochází k rozvoji specifického cítění, vnímání, tvořivosti, citlivosti k sobě samému i ke svému okolí. Nejde tedy pouze o zdokonalování řemeslných dovedností, ale především i o rozvoj výtvarného myšlení. Je třeba hledat a nalézat nové cesty, inspiraci v různých odvětvích, tak aby docházelo k propojení umění a života, tak aby tvorba reflektovala potřeby současného člověka.

   Ve výtvarném oboru uplatňujeme principy projektového vyučování a tematických řad. Žáci jsou vedeni jak k samostatnosti, tak k experimentu. Učíme se příkladem, navštěvujeme pravidelně galerie a vedeme děti, tak aby si k těmto institucím (moderním svatostánkům umění) našli svoji cestu, kterou doufáme, budou přenášet též na své okolí.

   Výtvarná tvorba má na lidské jedince pozitivní vliv.  Ve výuce klademe velký důraz na rozvoj tvořivosti, zrakové paměti, spontaneity, sociálních dovedností, soustředěnosti, citlivosti i intuice. Nesmíme ani opomenout vliv tvorby na osobnost jedince, její terapeutické účinky a schopnost katarze.

   V tvořivých aktivitách dochází k rozvoji neverbálního vyjadřování prostřednictvím plochy, linie, bodu, prostoru, tvaru, obrysu, barvy apod. Žáci jsou podporování i ve verbálních schopnostech. Je třeba vědět, proč dělají věci, tak jak je dělají. Postupně se učí obhájit si slovně jak svůj výtvarný názor, tak i názor filozofický, který jemu předchází. Je důležité odpovídat a ještě důležitější se ptát.

   Nechceme jen vychovávat člověka, který je aktivně tvůrčí, ale i jedince vnímavého ke krásnu. Vyspělost společnosti se dá posuzovat i z hlediska přístupu ke kultuře.

Pojďme společně přístup ke kultuře prohloubit a zlepšit! 

Obsah výuky:

kresba:

jako základ výtvarného myšlení a nejrychlejší a nejpřirozenější prostředek vyjádření.
Žáci se seznamují s kresbou různými materiály: tužka, tuš, úhel přírodní a umělý, rudka…

malba:

žáci si vyzkouší různé malířské techniky jako: akvarel, temperu, malbu suchými a mastnými křídami a možné kombinování technik.
Dále je kladen důraz na vysvětlení barevné kompozice a malířského rukopisu.

keramika:

vytváření keramické nádoby, kachle a různých objektů. Vysvětlení dekorativní funkce keramiky.
Použití glasury k dotvoření a zdůraznění keramického výrobku.

grafika:

jako rozvoj grafického myšlení vycházejícího z kresby. Žáci se seznámí s technikou monotypu, linorytu, tisku z koláže, suchou jehlou a starší žáci i s leptem.

dekorativní činnost:

technika koláže, malba na sklo, návrhy potisků

Aktuálně ze školy

23. 10. 2018 Žákovský večer

1. žákovský večer letošní sezóny proběhne 23. 10. 2018 v 18 h. v sále ZUŠ. Před jeho začátkem proběhne setkání se členy Rodičovského sdružení a podání informací činnosti tohoto spolku na školní rok 2018 /2019.

20. 11. 2018 Setkání knihovníků JM v MZK v Brně

Naše ZUŠ se bude podílet kulturním vystoupením na setkání knihovníků JM v MZK v Brně v čase 10 - 12. h. 


Rozvíjejte talent svého dítěte

Podat přihlášku ke studiu